Smörgåstårta

Varför får man en smörgåstårta när man försöker gå ner i vikt.... För första gången i mitt liv får vi en hel smörgåstårta som hade blivit över från Bernts 70-årskalas. Det var ju jättesnällt, men varför händer det när man ska minska i vikt. Jag ringde i allfall Karin, Jimmy, Noah, Göte och Erik och bjöd hit dem. Fick även en operatårta som blivit över. Så jag syndade och tog en bit smörgåstårta men operatårtan stod jag emot. Jag tänker inte bli sötsugen igen när jag äntligen börjat slippa sockerbegäret.

Vi gick en runda upp till stugan och tillbaka och jag hoppades väl att det skulle förbränna lite.  Sedan kom mamma och hämtade Oscar och Sven gick ut i ladugården och gav dem mat och fixade till. Arvid och jag fixade middagen, det blev lax. Det var jättegott, tur för mig det blev över och jag fick en matlåda till i morgon=)

Men sen kom ångesten tillbaka, tror inte det räckte med promenaden så jag har kört 30 min på CT:n. Det gick lättare idag när jag hade musik med lite mer fart i. Så nu ska jag hoppa in i duschen.

Idag fyller mamma år, GRATTIS!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0