Skorpor

Arvid vaknade tidigt idag så vi fick stiga upp redan vid 7:30. Lite tråkigt att inte få sova ut på helgen. Men men så är livet. Vi gick med Sven ut och hjälpte till på morgonen. Vi strödde i lösdriften och jag hackade deg och blandade skorpor till korna. Arvid, Hjalmar o Fia åkte traktor med Sven, så man skulle väl kunna säga att han hade fullt lass. Sedan öppnade jag en pall med kardemummaskorpor som låg förpackade i påsar och la alla i en annan tom kartong på en pall. Det tog sin lilla tid, sen var jag alldeles slut i fingrarna. Jag passade även på att mocka ut hos Annie, eftersom det var så fint väder var hon ute i hagen.

Sedan gjorde vi pannkakor åt barnen och jag gjorde en räkomelett med stekta bacon till Sven och mig.  Efter det hoppade vi in i duschen en efter en för vi skulle på kalas ute på Sjuhalla, Albin har nyss fyllt 11 år. GRATTIS Albin i efterskott. Vi fick Tacospaj med grönsaker och bröd till, så jag tog paj och grönsaker. Sedan fick vi kladdkaka till efterrätt och jag tog en pyttebit. Det var jättegott, TACK!!!

Nu ikväll har jag kört mina 30 min  på CT:n. Hur många gånger ska man köra för att det ska bli en vana och man saknar, längtar efter att röra på sig? Therese ditt träningsfreak hur lång tid tar det???

Kommentarer
Postat av: Therese

Hehe..Jag tror det gäller att träna sånt man tycker är kul och varierat. Kör jag samma hela tiden tröttnar jag jättesnabbt. Jag tycker du är skitduktig som kör så ofta på crosstrainern, och sköter maten så bra! Önskar man själv hade samma disciplin när det gällde maten....=)

2009-03-02 @ 06:25:45
URL: http://therese84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0