Vilse i skogen, vandra vi omkring...

Tillbringade morgonen med att döda flugor, tyckte inte att det blev någon större skillnad. Så bestämde mig för att trotsa vädret och gå ut och plocka svamp istället. Barnen lekte med tvillingarna så Sven, Fia och jag gick själva.

Fia o jag gick vilse, lr om Fia var vilse vet jag inte. Men hon följer ju mig vart jag än går så hon visade inga tecken på att leta upp vägen hem.  Jag hittade iallafall inte tillbaka, vi hittade svamp och plockade och snurrade lite sen visste jag inte vart jag kommit från.. Vi hittade iallafall ett durkslag med kantareller och blev dyngsura. Jag försökte ringa Sven på mobilen men hade ingen täckning, lyckades inte skicka några mess heller dem låg bara kvar i utkorgen. Testade GPS:en i mobilen, men det var ingen täckning så den hittade ju ingen karta.... Då var det darr i benen och en aning högre puls. Kände att jag absolut inte ville tillbringa natten där hungrig och dyngsur bland alla vilda djur. Fick leta upp en hög sten/berg och klättra upp och hålla mobilen högt för att lyckas ringa. Tillslut gick det, men jag kunde ju inte säga var vi var. Sven startade lastbilen och tutade några gånger och då blev det fart på Fia och mig.

Fia först och jag efter, hon sprang några meter sen lyssnade hon och jag kom flåsande efter, för jag ville ju inte vara kvar i skogen själv. Sedan satte hon fart igen och jag efter, ett antal ggr tills vi äntligen var ute vid skogsvägen. Vilken jädra kondis man ha och hon sprang ju bara under alla granar i den täta skogen och jag plöjde efter som värsta elefant för att inte tappa henne med blicken. Gud så skönt att vara hemma ♥♥♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0